بیش از 50 موسسه آموزش عالی درخواست «تعطیلی» دادند
نوشته شده توسط : nezam

تعطیلی 50 مرکز علمی کاربردی در سال 98

 

50مرکز علمی کاربردی تعطیل شدند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی:50 مرکز علمی کاربردی  به خاطر نداشتن کیفیت تعطیل شدند.
در مورد دانشکده خبر از یک سال پیش ما به دوستان در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران که دانشکده خبر زیر نظر آنهاست راهکار نشان می‌دادیم. آنها دعوای مالی با بنیاد دارند که به ما ارتباطی ندارد. دوستان عزیز اگر سوالی در خصوص ۵۰ مرکز علمی کاربردی تعطیل شدند دانشگاه علمی کاربردی ,انتخاب رشته علمی کاربردی و یا ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی داشته باشید میتوانید باشماره سامانه صدای مشاور تماس گرفتهو سوالات خود را مطرح نمایید.

 

 

 

 

بیش از 50 موسسه آموزش عالی درخواست «تعطیلی» دادند

دکتر ابوالقاسم دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این مطلب به برنامه‌های وزارت علوم برای تجمیع واحدهای دانشگاهی غیرکاربردی اشاره کرد و افزود: شورای گسترش واحدهای علمی کاربردی که زیر نظر وزارت علوم فعالیت می‌کند، تصمیماتی در خصوص ساماندهی مراکز و واحدهای این دانشگاه انجام می‌دهد براین اساس حداقل بیش از 300 واحد علمی کاربردی مربوط به دستگاه‌های اجرایی در حال حاضر تعطیل شدن هستند و پذیرش دانشجو در بیش از 600 واحد نیز بر اساس درخواست و نیاز بازار صورت می‌گیرد و واحدهایی نیز که متقاضی نداشته باشند، جمع آوری می‌شوند.

وی در ادامه از تقاضای حدود 50 موسسه آموزش عالی دولتی برای تعطیلی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر که سیاست کیفیت، مهارت افزایی و آمایش آموزش عالی در تمامی زیر گروه‌های آموزش عالی اعم از دانشگاه‌های علمی کاربردی، فنی و حرفه‌ای، پیام نور و همچنین موسسات غیرانتفاعی مطرح است، واحدها و رشته‌هایی که متقاضی نداشته باشند و ثابت شود طی چند سال نتوانسته‌اند در حد کفایت دانشجو جذب کنند، تعطیل خواهند شد. زیرا ما در نظام‌های آموزشی مذکور موسساتی را داریم که در اثر عدم تقاضا از سوی دانشجویان و داوطلبان، متقاضی تعطیل شده و یا خواستار توقف فعالیت‌های آموزشی هستند که این موضوع در کمیسیون ماده 2 آموزش عالی بررسی می‌شود و در نهایت تصمیم کمیسیون در این زمینه ابلاغ خواهد شد.مدیرکل شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم با تاکید بر اینکه راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی بر اساس درخواست موسسات آموزش عالی صورت می‌گیرد، گفت: این درخواست در کمیسیون آموزش عالی شورای گسترش و در نهایت شورای گسترش و برنامه ریزی مطرح می‌شود در صورت تصویب، آن رشته اجرایی می‌شود.

دکتر دولتی از اجرای جدی برنامه آمایش آموزش عالی در وزارت علوم خبر داد و افزود: در سیاست‌گذاری‌ها و اعمال برنامه‌های جدید که مهم‌ترین اصول آن کیفی سازی دانشگاه‌ها است یک موضوع این است که به شدت از توسعه کمی مراکز آموزش عالی بپرهیزیم و آنچه که در حال حاضر مطرح است به سمت توسعه کیفی هدایت کنیم. متاسفانه‌آمارهای وزارت علوم بیانگر این موضوع است که وضعیت آموزش عالی از لحاظ کیفیت مناسب نیست.

مدیرکل شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم علوم خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر بسیار محدود مواردی بود که وزارت علوم با مجوز راه اندازی یک مرکز آموزش عالی موافقت کرده باشد. اما از ابتدای سال جاری با وجود درخواست‌های ارسالی هیچ مجوزی برای راه‌اندازی مرکز جدید آموزشی عالی صادر نشده است.

 

دوستان عزیز برای اطلاع از اینکه کدام مراکز دانشگاه علمی کاربردی تعطیل شده اند میتوانید با شماره 9099071611 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

برنامه ششم توسعه امر کیفیت هدف گیری شده

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه باید به سمت دانشگاه‌های مهارتی برویم، افزود: در برنامه ششم توسعه این امر هدف گیری شده و امیدواریم مسئولان کشور، دانشگاه‌ها و آموزش عالی بتوانند قدم‌های عملی در این رابطه بردارند.

فرحبخش با تاکید بر اینکه افزایش کمیت در دانشگاه‌ها چه در جمعیت دانشجویی و چه در تعداد دانشگاه‌ها به طور مطلق با توجه به منابع محدود خیلی مطلوب نیست، ادامه داد: ما در حال حاضر ۲ هزار و ۶۴۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی و حدود چهار میلیون دانشجو در کشور داریم که این عدد و رقم به ظاهر خوب است، اما با توجه به اینکه بین کمیت گرایی و کیفیت نسبت عکسی با توجه منابع محدود وجود دارد این عدد و رقم خیلی خوشایند نیست.وی با بیان اینکه در کشور‌های توسعه یافته جهاد به طور معمول تعداد دانشگاه‌ها بر حسب شرایط اقتصادی، اجتماعی و صنعتی کشور‌ها تعیین می‌شود، افزود: تعداد دانشگاه‌ها در این کشور‌ها به شدت پایین است، در این راستا کمیت گرایی در کشور ما و همچنین دانشگاه‌ها و آموزش عالی اساسا آسیب‌هایی را به دنبال دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مدرک گرایی، بیکاری فارغ التحصیلان و پیامد‌های اجتماعی را از جمله آسیب‌های کمیت گرایی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عنوان کرد و گفت: دولت در سال‌های اخیر توسعه دانشگاه‌ها را محدود کرده و سیاست‌های تجمیع و ادغام رادر یک تا ۲ سال گذشته دنبال کرده و امیدواریم بتوانیم بحث کمیت گرایی را حل کنیم.

فرحبخش با اشاره به مزیت‌های دانشگاه علمی کاربردی، گفت: با توجه به ماهیت این دانشگاه بحث اشتغالزایی مورد توجه قرار گرفته، یکی از مشکلات فعلی جامعه ما بیکاری است و فارغ التحصیلان ما نسبت به سایر دانشگاه‌ها ظرف ۲ تا سه سال بعد از تحصیل بیشتر مشغول به کار می‌شوند.وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه سیال است و در هر ترم و سال تحصیلی می‌توانیم رشته‌های جدید ایجاد کنیم و رشته‌های قدیم را کنار بگذاریم.رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان ادامه داد: حدود ۸۰۰ رشته در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر داریم که می‌توانند تغییر پیدا کنند، اصلاح شوند و این امر یک مزیت است.

فرحبخش با اشاره به اینکه ما در لرستان با توجه به ظرفیت‌های استان اگر نیاز باشد برای هر ترم و سال تحصیلی می‌توانیم رشته ایجاد کنیم، گفت: همچنین رشته‌هایی که بازار کار ندارند و یا مورد اقبال قرار نمی‌گیرند را می‌توانیم حذف می‌کنیم.

 

منبع:تعطیلی 50 مرکز علمی کاربردی در سال 98

 

 

آیا نظام قدیمی ها می توانند در کنکور 99 شرکت کنند-هزینه گرفتن پاسپورت-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی98 -میزان حقوق سربازان بر حسب مدرک تحصیلی98 -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-شرایط استخدامی نیرو انتظامی زن در سال 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98زمان و شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی  98 - 99-نحوه اطلاع از محل خدمت سربازی-نحوه دریافت کارت ایثارگری-هزینه گرفتن پاسپورت 98-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی-لیست بهترین پادگان های ایران-شرط معدل ورود به هنرستان-تاریخ واریز حقوق سربازان نظام وظیفه 98 -شرایط و نحوه استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سال 98 -ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98 -ثبت نام آزمون سردفتری اسناد در سال 98  99 -مدارک لازم جهت خرید بیمه خدمت سربازی در سال  98 - وام خودرو جانبازان سال -کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگیری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی-نحوه استخدام صدا و سیما 98 - 99





:: برچسب‌ها: بیش از 50 موسسه آموزش عالی درخواست «تعطیلی» دادند ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: